Du och Jag

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Du och jag [del 5]

Av Lisa Wilund - 18 februari 2010 21:15

Kapitel 5

 

Frida skrattar åt sin dumma tanke, nej det är klart hon inte är gravid! Frida hör hur det låter i trappen, hon stelnar till.

- Hallå? Piper hon fram.

Och i dörröppning till köket ser hon en skugga, och sen står hennes feta katt Simon där och jamar.

- Åh, hej Simon! Fan vad du skräms! Säger hon till katten.

Simon hoppar upp på elementet i köket och lägger sig till rätta, och somnar. Frida skrattar åt Simon, sedan vänder hon sig mot bordet igen.

2 veckor senare får Fridas klass reda på att dom ska prata med skolsyster om deras hälsa osv. Frida kollar ner på sin mage så fort hon får höra det. Hennes mage har inte blivit mera svälld, snarare mindre. Missfall tänkte hon lättat. När de äntligen får rast så står Calle och väntar på Frida utanför klassrummet. Han tar tag i hennes hand och drar iväg henne ut.

- Vart ska vi? frågar hon oroligt

- Ut, svarar han kort.

Frida följer med honom ut, bakom skolbyggnaden. När dom stannar böjer han sig sakta fram och kysser henne lätt på munnen. Fridas hjärta gör en glädje volt, hon kyssar försiktigt tillbaka.

- Förlåt så jävla mycket, jag typ.. Älskar dig... Säger Calle tyst.

Frida stirrar på honom, hon som så länge älskat honom och beundrat honom i smyg.

- Förlåt, men nej, jag kan inte med tanke på vad som hänt. säger Frida.

- DIN JÄVLA.... Skriker Calle.

Han tänker sig inte för, så han slår till henne. Frida faller till backen och Calle kan inte kontrollera sitt humör så han står och sparkar på henne tills det kommer en lärare. Läraren tar tag i Calles axel och drar iväg honom. Och Frida ligger kvar på backen. Hon känner ingenting, hon ser knappt någonting heller, men snart känner hon ett par starka armar lyfta upp henne från marken och lägga henne på en madrass liknande sak. Sedan minns hon inget mer.

Frida vaknar upp, kollar sig runt i rummet och känner igen samma fula tak som hon sett någon vecka tidigare, denna gång, ligger hon på akuten. Hon förstår att hon nyss kom in för det är ett jäkla liv där, men sen minns inget mer. Hon känner hur svag hon är. Sen sövs hon ner. När hon vaknar ligger hon någon helt annan stanns, hemma i sin egen säng, och det står en ängel där, ängel talar vänligt till henne. Sen vaknar hon till riktigt, hon har otroligt ont i magen och det står massa kort och blommor bredvid hennes säng. Hon fattar inte att allt detta kunde hända! Hon sätter sig sakta upp i sängen, och reser sig upp, hon är väldigt vinlig och kollar sig i spegeln, hon skriker till av fasa, hur fan ser jag ut!? tänker hon, för i spegeln ser hon ett jätte ärr som löper från hennes vänstra öra till högra kinden. Hon känner hur tårarna väller upp i ögonen. hon rammlar ihop på golvet och gråter. Hur fan har allt detta kunna hända? Hela hennes liv är vänt upp-och-ner! Tur hon har Elin kvar iallafall! Hon reser sig upp och går fram till skrivbordet. Hon kollar på sin mobil, och ser att hon har fått ett sms, hon öppnar det och läser:

Förlåt Frida, men klarar inte av detta mera, så nu står jag på tågrälsen, förlåt... Älskar dig // Elin

Frida slänger iväg telefonen och rammlar på nytt ihop på golvet och gråter värre än någonsin. I samma sekund hör hon hur Calle ropar på henne ifrån hallen...

 
 
Ingen bild

Lollo

21 februari 2010 00:35

Åh, jag bara älskar den där.. fortsätt! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11 Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv. - Är du hungrig? frågade Erik sedan. - Nja, lite kanske, svarade Frida trött. - Sätt dig inne i TVrummet så kan jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards